4 mars 2014

Höstens kontraster

Idag tänkte jag visa sista layouten som jag skapat till Scrap-Perras crop. Till den här utmaningen skulle man inspireras av en låttext av Björn Skifs. Nu såg jag att man skulle ha använt en del av texten i rubriken också...det hade jag tyvärr missat =(
Det regnar, regnar 
och molnen hänger så lågt att dom kan trilla ner
och som vanligt har allt gått på sne'
Jag klarar snart inte mer
Det är blixt och dunder, och nå'nstans under 
en gatuserveringsmarkis
står en ensam och genomsur kis
Och hon som lova' mig
hon skulle skynda sig hit

Varför står jag väl här 
i min sura rock och med vatten i skon?
Fryser hostar och svär
Har hon helt glömt bort mig månntro?
Ja, min klocka visar på fiasko redan
för hon borde kommit för länge sedan

Jag är sur som en mopp 
när jag äntligen hör små hastiga steg
Och så dyker hon opp
och min ilska rinner iväg
Ja, jag glömmer lågtryck och vad det heter
När vi kramas stiger min barometer...

Jag använde en del av texten i min journaling: Det regnar och molnen hänger så lågt att dom kan trilla ner. Men inne hos oss är det mysigt och jag glömmer allt vad lågtryck heter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar