22 mars 2013

Starka minnen

Idag tänkte jag visa en layout som betyder väldigt mycket för mig. Bilden är tagen när jag var i Västsahara för två år sedan och ofta när jag tittar tillbaka på dessa foton blir jag väldigt sorgsen. Chansen att jag kommer dit igen är ganska liten, eller åtminstone att jag kommer att uppleva samma saker tillsammans med samma människor. Men så rätt som det var när jag satt med den här ljuvliga papperserien Memories från Theresa Collins så ser jag ett så fantastiskt citat:

"Dont cry because it's over, Smile because it happened"

Layouten är en väldigt fri tolkning av Lillblommans månadsskiss nu i mars men jag har verkligen utgått från skissen med de tre rundlarna, papper som går över hela sidan och placeringen av titeln bland annat.


1 kommentar:

  1. Underbart citat! Det snor jag rakt av ;) Och man får tolka mina skisser hur fritt man vill, så länge man har skoj :) Härlig layout och extra fin då jag inser att den och minnena betyder mkt för dig! Tack för att du ville vara med! Kramar!

    SvaraRadera