23 oktober 2012

Ultraljud

Så var det då idag äntligen dags för ultraljud efter vad som känts som en evighet! Här är en inte alltför bra bild på vår lilla skrutt:























Allt såg bra ut och efter att sköterskan mätt lårbenet konstaterade hon att vi var 17+3 och inte 17+2 som vi trodde - YES, en dag mindre på denna smått besvärande graviditet =)
Det var en mycket skygg liten krabat som vägrade vända sig och fångas på en bra bild hur mycket barnmorskan än ansträngde sig. Vi skakade på magen, hostade och fick till och med sitta ner och dricka    vatten för att det skulle stiga i magen så att den kanske skulle röra sig men icke då. Såhär i efterhand känner vi oss nöjda ändå, bilden var mest för Victors skull och han kunde tydligt se både ryggrad och arm!

1 kommentar:

  1. å jag kan aldrig få nog av andras gravid-bloggningar. UL, magbilder m.m. jag bara suuuuger åt mig :-D haha

    min blogg var full i minnet för ett år sedan, och då blev det nått knas med alla de bilder jag bara hade flyttat över från gamla bloggen till nya, jag håller på å byter ut dem successivt men det går segt :-) alla magbilder med gösta ska finnas i bloggen nu iaf och alla UL-bilder öht. det är 2009 och endel av 2010 som nu saknar foton.

    SvaraRadera