4 oktober 2012

Färgsprakande

Som jag skrev här om dagen har jag varit på Stockholm City Scrap i helgen och nu vill jag så klart dela med mig av det jag skapat. Fia utmanade oss redan innan vi kom till träffen med att ge oss uppdraget att göra ett alster med mycket klet och kladd. Så kladdigt vet jag inte om det blev men väldigt färgsprakande! Jag har verkligen släppt på spärrarna helt här. Att göra en färgglad LO på ett craft-cardstock blir verkligen läckert. Botten har jag sprayat med dylusions och jag bara älskar deras starka färger! Sen har jag maskat med Studios lite tjockare vita gesso. Massor av washitejp, en ganska ny upptäckt för min del men det blir ju så fint så enkelt! Pappersserien jag har använt är någon gammal Bo Bunny. Har skapat lite 3d-känsla med kuddar, fragments och bling. Doodling är ju verkligen så kul, det borde jag göra mer (note to my self). Bilderna är från min cykeltur runt Gotland med två kompisar i somras och jag tycker de är helt fantastiska =) Rubriken Gotland Bikers var ju nästan given när vi poserar som värsta modellerna i våra urläckra cykelhjälmar. Köpte ett gammalt alfapet på loppis i våras och brickorna passar utmärkt att använda till titlar, här har jag även droppat lite alco-inks på för lite extra effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar