1 april 2012

Påskpyssel

Igår var Jossan och Senia här och påskpysslade i vårt kök. När panduros nyhetsbrev trillade in i mailboxen för ett tag sedan fick sådan inspiration till att göra sådana där klassiska små påskkycklingar av flörtkulor ni vet.



Till och med Hjalmar tyckte det var roligt med pyssel. Jag tror han trodde att de färgglada flörtkulorna var mat av något slag för han kastade smörgåsen i golvet och sträckte sig efter våra kreationer.



Kreativt kaos precis som det ska vara när man pysslar. Vi målade kulorna med mina studiofärger och de är verkligen så fantastiska! Så himla dryga!



Jossan gjorde två små påskharar. Så himla söta!



Victors kyckling blev oerhört charmig! Vi lät den sitta kvar på grillpinnen som vi använde för att det skulle vara lättare att måla och vips så hade vi en sprillans ny blomsterdekor =)



Min bedårande lilla kycklingfamilj. Jag kunde helt enkelt inte få nog av att fota dem så ni får några bilder till =)



Det är nästan som om hon har en egen personlighet...



Kanske ingen nyhet men det är verkligen en fröjd att pyssla tillsammans!

1 kommentar:

  1. Ur söta små kycklingar. Tusen tack för dina fina ord i min blogg.

    SvaraRadera