2 december 2011

Julpynt

Idag tänkte jag visa er vårt Pettsson och Findus-inspirerade fönsterpynt.


Ursäkta de dåliga bilderna men det är så svårt att fota såhär års, särskilt att fota fönster...


Det låter lite som en kliché kanske men jag tycker verkligen att det är fint att blanda gammalt med nytt, rota runt i lådorna hemma och gå på loppis å piffa till alla fynd.


Här är tillexempel ett hjärta i zink som jag hittade i en inredningsbutik i Norge och bokstäver som jag köpte i Visby, tillsammans med en kakform från myrorna som jag dekorerat med scrappapper, pärlor och lite glitterlim, tänkte att jag skulle visa fler av de här dekorationerna vid senare tillfälle - perfekt pyssel att göra med barnen!


En vanlig tesked och en gammal pepparkaksform blir hur juliga som helst med lite fina band.


Här är ytterligare en pepparkaksform och en julkula från loppis samt en liten söt stickad tröja. Jag som är värdelös på allt vad textilhandarbete heter har köpt en färdigstickad men de är bergis busenkla att göra själv för den som är van att sticka! Stjärnan har jag köpt på Indiska. Så nu är det bara att leta igenom lådorna där hemma och se vad ni kan hitta. Låt gärna barnen vara med på ett hörn, de om några har inga gränser för man kan hänga upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar